Framgångsrik mässa för KABE-gruppen
KABE-koncernens egen husvagns- och husbilsmässa på Elmia i Jönköping blev en succé. 16.440 biljetter bokades och 613 fordon såldes. Många valde att övernatta med eget campingfordon på mässcampingen utanför utställningshallen.
– Vi har fått väldigt positiv respons från besökarna som uppskattade möjligheten att få komma hit när Elmia tvingades ställa in sin traditionella stora husvagns- och husbilsmässa för andra året i rad, säger Pia Weinz Karlsson på KABE.
Mässan pågick under nio dagar, 4-12 september och omfattade varumärkena KABE, Adria, Sun Living, Affinity och KAMA Fritid. I utställningen fanns 123 fritidsfordon från modellprogrammet 2022. Flera stora underleverantörer fanns också på plats med sina produkter.
– Det är en fantastisk styrka att vi kan presentera ett så stort och heltäckande utbud på det här sättet. Många som besökte mässan är nya kunder som inte haft husvagn eller husbil förut. För dem var det förstås extra värdefullt att få jämföra modeller och prata med säljarna i lugn och ro, förklarar Johan Skogeryd som är vd på Adria AB.
Försäljningsmässigt blev mässan framgångsrik med 613 sålda fordon totalt. Alf Ekström, koncernchef på KABE Group, tycker det är viktigt att förutom god försäljning också lyfta fram själva anordnandet av mässan som en positiv händelse.
– Mässbesökarna har respekterat alla åtgärder som vi vidtagit för att kunna genomföra ett tryggt och trevligt arrangemang. Vi märker ett fortsatt stort intresse för det mobila fritidslivet och ser nu fram emot ett nytt spännande modellår 2022.
– Stort tack till alla kunder, besökare, återförsäljare, medutställare, Caravan Club, Elmia, FCgruppen och alla andra för att vi tillsammans kunde genomföra KABE & Adria Husvagn och Husbilsmässa 2021, avslutar Alf Ekström.